Rustdag

6 augustus 2013 - Örnsköldsvik, Zweden

Dinsdag 6 augustus 2013, een rustdag

Vandaag lekker op de camping gebleven. Het was heerIijk weer, dus ik heb lekker in het zonnetje zitten lezen en André is gaan visn. Wat een rust. Om 11 uur hadden we de camping voor ons alleen. In de loop van de middag kwamen er weer nieuwe bezoekers en we verbazen ons er dan telkens weer over hoe mensen een plekje uitzoeken. Wij willen altijd zo ver mogelijk, nou, in ieder geval op redelijke afstand van André campeerders staan. We weten nu ondertussen dat er mensen zijn die altijd vlak naast je willen staan. Zo ook vandaag. Er kwam een camper aan met een Duits stel en ik zag ze al mijn kant op kijken. En ja hoor daar kwam de man naar me toe en zei dat wat fijn hè dat er zoveel ruimte is, hoe moet je nu kiezen? Ik verbaasde mezelf want ik zei in de paar Duitse woorden die ik zo snel kon vinden, ja, aber nicht hier. De man zei toen, ja aber es ist frei, of zo iets en ik zei toen, ja hoor maar daar auch. Onbegrijpelijk, een hele lege camping en dan precies voor ons willen gaan staan. Waarschijnlijk was ik toch duidelijk geweest ( vooral mijn non verbale houding ) want ze gingen uiteindelijk wel naast ons staan, maar dan niet in ons uitzicht, maar achter een paar bosjes. En André lekker vissen. Ben ik toch blij dat ik een keer niet mijn mond heb gehouden. Moet ik vaker doen!

Nu zit ik bij André op de steiger, hij vangt net weer een klein visje waar hij zo weer een grote snoek mee gaat proberen te vangen. Het is nu bewolkt, maar de wind is gaan liggen en met een trui en lange broek aan is het heerlijk.
Ik ga nu proberen wat foto's te plaatsen, dan moet ik naar de tv kamer hier aan het begin van de camping, als het goed is is daar de wifi het best...

Net met Suze gebeld, het is in Nederland ook niet meer zo heet geloof ik. Je hebt elkaar niet veel te vertellen als je elke dag een stukje schrijft. We bellen ook maar niet meer. Morgen komt Oddy thuis dus die ga ik nog wel even bellen, verder doen we het zo via internet. Als er iets is kunnen we altijd nog bellen. Ik vind het leuk om de reacties van iedereen te lezen. Fijn dat jullie dat telkens doen, leukmom te weten dat dit gelezen wordt.
Heel veel liefs, ook van André,
Hella

1. Leo Hartman:
    6 augustus 2013
    Wat jij vertelt over die Duitse "buurman" hebben wij in Frankrijk ook een keer meegemaakt. Hele camping vrij, wij met de tent en meneer kwam bijna met de achterkant van zijn camper tegen ons aan staan. Ik heb er ook "netjes" iets van gezegd. Hij ging een meter verder en later gingen we nog samen eten ook. Bizar/achteraf. Het was een vreemd eenzaam persoon.
    Vanmiddag nog getennist, morgen komt er (veel) regen (zeggen ze).
    Mag ik het zeggen: Ik zou je graag weer eens willen zien" Maar dat komt. Nog. Morgen gaan we Marieke feliciteren. Ze zit in het huis van Frank , bij Rotterdam. Daar blijven ze geloof ik nog 14 dagen.
    Laat André voorzichtig zijn op het water. Er zijn hier in twee weekenden met dat warme weer bij elkaar 15 Polen verdronken in binnenwater. Waren waarschijnlijk geen zwemwater gewend.
    Voor nu, liefs van je vader en een dikke kus (natuurlijk ook van mamma)
    Groetjes ook voor André.
  2. Gerard:
    8 augustus 2013
    Hallo Hella en André.
    Hierbij eens een reactie uit het Brabantse. Wat een leuke verslagen van een bijzondere reis. Ik ben jaloers want ik zou graag ook zo'n reis door Scandinavië willen maken. Maar dat komt er vast nog wel van. Ik las vanmorgen dat de David Bowie Is eind 2015 naar Groningen komt....
    Nou nog veel plezier en geniet ervan.
    Groetjes ook van Catrien en Thomas.