Saaie snelweg

5 augustus 2013 - Örnsköldsvik, Zweden

Maandag 5 augustus, van Luleå naar Trehörningsjö.

Lekker uitgeslapen, we stonden op een heerlijk rustige camping met veel vaste staanplaatsen aan de Botnische golf, vlakbij Finland. We hebben gisteravond lang uit kunnen kijken over het water en verbazen ons telkens over hoe weinig bootjes er toch varen.
Eerst gingen we naar Piteå om wat boodschappen te halen, maar bij het opruiden van de parkeerplaats reden we het reservewiel weer vast. Er is nu echt iets afgebroken, dat ding hangt ook zo belachelijk laag. We letten er al expres heel goed op, maar toch gaat het nog fout. We hebben de band er maar onder vandaan gehaald en achterin de auto gelegd. Daar hoeven we ons niet meer druk over te maken. Zien we wel weer in Nederland.

We zijn maar meteen verder gereden (wel eerst brood en beleg gehaald). De weg naar beneden langs de Botnische golf viel wat tegen, saaie snelweg en nergens iets te beleven. André heeft een camping uitgezocht, maar dat was wel een stuk rijden. Even doorgezet en
Stuk onder Umeå, Nordmaling, zijn we van de snelweg gegaan en het binnenland ingereden. Halverwege deze weg naar de camping in Trehörningsjö hield ineens de verharde weg op en werd het een onverharde weg. Gewoon doorgereden en hopen dat de camping nog bestaat. Het campingboek is nl. al uit 2007 en het zal niet de eerste keer zijn dat een camping is opgeheven. Na drie kwartier onverharde weg door een prachtig omgeving kwamen we inderdaad bij een kleine camping weer aan een groot meer. Een groot grasveld met bomen en stuga's, kleine houten huisjes die je kan huren, en een paar caravans/campers. En dan denk je, drie kwartier over onverharde wegen gereden, er zal wel verder niets zijn, maar er is een spoorlijn, een paar huizen, een sportveld waar ze net voetbaltraining hadden, een Spa (je kan hier naar de sauna en gemasseerd worden) en een paar mensen die aan het zwemmen zijn in het meer. Wel op hele kleine schaal, maar toch...
Nu is het 22 uur en heeeeeel stil. Begint ook al klein beetje te schemeren, dus je merkt toch wel dat we al wat lager zitten. Morgen blijven we lekker een dagje hier staan. Kan André beetje vissen en misschien wel een bootje huren. We zien wel. Nu zitten we nog steeds buiten bij een vuurtje dat André in de bbq heeft gemaakt.
Is het bij jullie nog steeds zo heet? Hier was het de hele dag zo'n 22 graden. Nu windstil, bij een vuurtje goed uit te houden buiten.
Groetjes

1. Hella:
    6 augustus 2013
    hallo vakantiegangers alles goed met jullie.nou had dat wiel er eerder afgehaald .maar ja dat is achteraf.nou .nou ik zal zeggen laat andre maar eens zijn viskunst vertonen ik hoor wel hoe groot de vis is. nou veel plezier nog samen.

gr.jopie en fred
  2. Suze Val:
    6 augustus 2013
    volgens mij hebben jullie een fantastische vakantie.het is niet zo warm meer,21 graden en bewolking maar wel beter uit te houden.groetjes Suze.