Schiereiland Hölicks

8 augustus 2013 - Hudiksvall, Zweden

Wo 7 augustus 2013: van Trehörningsjö naar Hölicks

Vannacht wakker geworden van regen op de camper, het dakraam boven het bed maar even dichtgedaan. Toen we opstonden was het bewolkt, maar de temperatuur was nog steeds lekker. Bij de receptie afgerekend bij een heel aardig meisje en de camper were voorzien van schoon water.
Onderweg paar broodjes gehaald en we zijn de E4 verder af gaan zakken. We wilden eigenlijk stoppen in Örnsköldvik, maar daar was niet zoveel aan, dus gewoon doorgereden. Bij Nordingrå zijn we de E4 afgegaan om daar de kerkhuisjes te bekijken waar men vroeger overnachtte als men naar de kerk ging. We wilden daar de Höga Kusten bekijken wat een natuurreservaat is. Over een klein wit weggetje naar de kust gereden. Bönhamn was een leuk pittoresk plaatsje met een heel klein haventje en je kan er de boot nemen naar kleine eilandjes voor de kust. Rotsen die de zee uitsteken.
Dit hele gebied stijgt trouwens elk jaar ongeveer 8 mm. Er verdwijnen dus steeds meer meertjes en de rotsen komen steeds meer uit zee. Dit heeft te maken met de ijstijd. Toen lag er een heel dik pak ijs op het land wat het land omlaag drukte. Nu veert het land heel langzaam terug.
Hierna weer terug naar de E4, naar Sundvall. Hier was het zo druk dat er zelfs file was. Ze waren er ook een hele grote brug aan het bouwen. Snel doorgereden maar weer en we zijn uiteindelijk terecht gekomen op een camping in het zuiden van een schiereiland in de Botnische Golf. Veel zand en dennenbomen vergeleken met gisteren heel veel mensen. We gaan zo even een stukje wandelen om te kijken hoe het hier in elkaar zit.

Marieke nog even gebeld om te feliciteren, ze is jarig vandaag!

1. Suze Val:
    8 augustus 2013
    hallo kinderen, weer een heel interessant verhaal Hella,bij ons alles goed,het weer is een stuk koeler.nog maar 1 week hé.groetjes Suze en Gerard.
  2. Marieke:
    9 augustus 2013
    Ha hel, leuk dat je alles zo bijhoudt, vooral leuk om de foto s te zien. Gistren hadden we nog zon, vandaag is hte grauw , maar niet koud. Heel relax hier in rotjeknor, we hebben de ruimte en lees wat tijdschriften. Heb nog echt vakantie, is toch altijd anders dan thuis zijn. Morgen word ik door nin en joost opgehaald en word ik getrakteerd op een weekendje weg voor mijn verjaardag, leuk heb er zin in, weet niet waar naar toe. Jongens vermaken zich hier ook goed op trampoline, flipperkast en wii. Geniet nog van je vakantie lieve zus en andre natuurlijk ook. X mariek