Dag 4 en 5

23 juli 2013 - Skövde, Zweden

Maandag 22 juli 2013
Vanmorgen vroeg wakker en op tijd vertrokken. We willen vandaag in Zweden komen. Via Kolding, Odense, Kopenhagen, Helsingborg naar Bolmen, vlakbij Ljungby. We vinden een camping aan het meer dat ook Bolmen heet. Een plek helemaal in de zon, wat erg warm is, dus we creëren wat schaduw door dekens op te hangen. De zon blijft schijnen tot 9 uur, half 10 en blijft ook warm... Hij zakt heel erg langzaam. Na het eten zijn we een stukje gaan lopen langs het meer. Langs wat bootjes en langs prachtige huizen met grote tuinen waar hele families in zaten te eten. Het leek wel de Ikea brochure.

Dinsdag 23 juli 2013
Weer heel veel zon, hoe is het mogelijk!! We genieten er maar van. Vandaag gaan we niet zo ver rijden. André heeft een camping in Hjo uitgezocht, aan een groot meer: het Vättern.
Voordat we vertrokken het water van de bus bijgevuld, vuil water eruit laten lopen en het chemisch toilet geleegd. We kunnen er weer even tegen. In Bolmen wat boodschappen gedaan en geld gehaald. Terwijl we aan het rijden waren zag ik het plaatsje Huskvarna en las in een boekje dat er een museum was. Het lag op de route dus dat leek ons wel leuk. Dat was het ook, het was een fabrieksmuseum waar ze begonnen zijn met het fabriceren van wapens. Daarna is er van alles gemaakt, van motoren, fietsen tot allerlei huisraad waaronder natuurlijk de bekende naaimachine! Belangrijkste was het gieten van metaal en het precisie werk met metaal. Vlakbij het museum lagen nog wat oude arbeiders huisjes waar allerlei soorten ambachten werden bedreven. Vooral veel textielknutselaars, beetje knullig allemaal, maar wel gezellig.
We vervolgen onze reis naar Hjo, maar dat bleek een enorme camping, dus daar zijn we snel van weggereden. Nu zitten we vlakbij Skovde op een hele rustige camping. André heeft heerlijk gekookt en nu zitten we in de camper koffie te drinken. De zon is net achter de bomen verdwenen dus ineens koelt het af. We gaan zo nog een stukje lopen denk ik.
Morgen gaan we weer verder, we willen tot Mora komen, maar misschien is dat iets te ver, we zien wel weer.
Net op internet gekeken en ik geloof dat het weer nog steeds goed blijft. Ik zie dat het tot in het hoge noorden bijna 20 graden is. Zie ook dat er in nederland onweer wordt verwacht.

Leuk om jullie reacties te lezen!
Hopelijk hebben we op de volgende campings ook weer internet.
Groetjes van André en Hella.

1. Leo Hartman:
    23 juli 2013
    Leuke foto's. En prachtig weer. Wat een boffers. Hier was het vandaag bloedheet. Toch heb ik vanmiddag getennist. Natuurlijk met wat onderbrekingen. Morgen komt er onweer. Mamma vond het vooral leuk dat ze het naaimachinemuseum kon bekijken.
    We hebben bij Toos ook jou verhaal voorgelezenlezen en de foto's bekeken. De computer stond in de bieb van het huis. Ze vond het hartstikke leuk.
    Ik ben gisteren bij je huis geweest. Kon de voordeur niet van het pinslot krijgen. Bij Tiny lukte het vanmiddag wel en ze is ook nog even bij Oddy geweest. Hij had maandag nog erge hoofdpijn vandaag ging het wat beter en morgen gaat hij weer aan het werk. Morgen ga ik ook de tuin water geven.
    Van Marieke hoorden wij dat gisteren mooi weer had maar vandaag was het volgens de berichten regenachtig.
    Het verslag wordt extra leuk met al die foto's. Neem het er lekker van.
    Het valt mij op dat die campings helemaal niet zo vol zijn of is dat gezichtsbedrog? Of zoeken jullie ze uit? Ik denk dit laatste. Begrijpelijk.
    Heel veel plezier en lieve groeten van
    Pasppa & Mamma/ LEO & TINY
  2. Suze Val:
    23 juli 2013
    wat een leuk verslag van jullie doen en laten heb je weer geschrevenen zoals je Vader ook al schreef,het was weer erg warm vandaag,dus doen we niets,alleen maar lezen.op het nieuws zagen we net dat er op sommige plaatsen grote regenbuien zijn geweest en dat er straten blank staan,dus het zal nu wel af gaan koelen.leuke foto-s ook.ik groet jullie en wacht op het volgendeverslag.tussrn 2 haakjes,was Oddy ziek?liefs Pa en Ma.