We zijn op de Lofoten!

28 juli 2013 - Reine, Noorwegen

Zondag 28 juli 2013, van Mo I Rana naar Lofoten

We zitten op de Lofoten!! Nog steeds prachtig weer. We moeten telkens tegen onszelf zeggen dat we boven de poolcirkel zitten, want het is bijna niet te geloven.
Op de weg van Mo I Rana naar Bono (met een / door de O, maar die kan ik zo snel niet vinden), de E6, zijn we de poolcirkel over gegaan. Wat is dat een poppenkast, maar we hebben er gewoon aan mee gedaan. Zijn er uitgestapt en hebben foto's gemaakt en een kaart verstuurd zodat daar een stempel opkomt van de poolcirkel.
Het landschap is telkens weer heel anders, dan weer prachtige fjörden met mooi groen water en hoge bergen en dan weer kale hoogvlakten. Op de bergen ligt hier en daar nog wat ijs.
In Bonø (streepje door de o is er ineens) zijn we in de rij gaan staan voor de veerboot en die kwam er zowaar meteen aan. We konden er meteen oprijden. De overtocht duurde zo'n 3 uur zodat we om half 7 al op de Lofoten (Moskenes) aankwamen. Meteen toen we van de boot afkwamen zagen we een bordje camping en zijn daar maar gaan staan. Lekker gegeten in het zonnetje en daarna een stukje gelopen en in het haventje koffie gedronken. Ik ga nu naar de receptie, daar is wifi, zodat ik dit kan plaatsen.
Morgen gaan we op ons gemakje naar Å, dat is het uiterste puntje van het eiland, moet heel mooi zijn.

Groetjes van Hella (en André natuurlijk).

1. Leo Hartman:
    Lieve (schat).......ten,
    Vanmorgen op Weather Broadcast gekeken wat voor weer het is (in
    Den Haag) sorry: op de Lofoten. Het zag er niet echt best uit. Maar misschien valt het mee. Wij hebben er enkele jaren geleden alleen maar regen gehad. Maar jullie zijn lucky people, tot nog toe hebben jullie beter weer gehad dan In Frankrijk. Daar is soms in korte tijd heel veel water gevallen.
    Het drie uur in de middag. Tiny is met Toos naar de oogarts. Ik heb vanmorgen hardgelopen en daarna de druiven gesnoeid en nu zit ik op Oddy te wachten. Hij komt vanavond hier eten. Dan kunnen we eindelijk het een en ander recht zetten voor zijn verjaardag in Mei.
    Sturen jullie ook nog wat foto's van deze eilanden. Want wij hebben toen weinig gezien vanwege de watergordijnen.
    Donderdag komt Rick met de meisjes. Benthe gaat logeren bij Bob en die komen Patricia en Rick en Minke halen en dan komen ze hierheen.
    Ik spring een beetje van de hak op de tak maar hopelijk neem je daar genoegen mee. Tiny is vanmorgen nog de plantjes water gaan geven. Ze moest toch die kant uit. Nu ben je weer een beetje op de hoogte van de gang van zaken hier. Blijf lekker genieten van elkaar, van de camper en van de heerlijke Noorse natuur.
    Lieve Hella eren dikke kus voor jou en het allerbeste voor André
    Wederom hebben we weer genoten
  2. Suze Val:
    29 juli 2013
    Hallo Hella en André,jullie krij Pa is vanmiddag even naar de huisarts geweestgen wat je verdient hé boffers,mooi weer mooi land,maar hier mogen we ook niet klagen hoorPa is vanmorgen even naar de huisarts geweestwant hij heeft al bijna 14 dagen een raar rood oog,en iedereen zegt dan dat hij naar de dokter moet gaan en dat heeft hij dan toch maar gedaan maar het is toch een gesprongen adertjeen dat gaat vanzelf over,dus niets aan de hand.
  3. Suze Val:
    29 juli 2013
    Ik weet miet of het goed doorgekomen is want er ging iets fout,weer bedankt voor je mooie verhaal liefs Pa en Ma.
  4. Hella:
    30 juli 2013
    Ha Suze, alles is goed doorgekomen hoor. Leuk zo hè! Alleen met de foto's wil het allemaal niet zo lukken. Ik denk dat de bestanden te groot zijn. Ik blijf het proberen. De tekst gaat goed, als er tenminste internet is. We zitten nu buiten in het zonnetje bij de receptie. 1dag was het slecht, mar dat was een vergissinkje denk ik. Gelukkig dat het oog van pa mee valt en goed dat hij toch even naar de dochter is gegaan.
    Groetjes, Hella