Van Unstad naar Laukvik

30 juli 2013 - Vågan, Noorwegen

Dinsdag 30 juli 2013, van Unstad naar Laukvik

Het is echt niet te geloven, maar gisteren in de loop van de avond loste de bewolking langzaam op en toen we naar bed gingen scheen de zon alweer. Vanmorgen was het weer gewoon heerlijk weer, de zon scheen weer volop. We zijn gauw vertrokken van de camping die we allebei niet zo leuk vonden. Er waren allemaal zeer sportieve en hippe surfers en andere sporters die de dag begonnen met hardlopen en mediteren. Vriendelijk waren ze al helemaal niet, ze keken je niet eens aan. De plek van de camping was wel heel erg mooi, dat merkten we weer toen we wegreden. Een droog fjord noem ik het maar, omringd door hele hoge bergen waar je alleen kon komen door een klein tunneltje.
Op ons gemak zijn we teruggegaan naar de E10 en deze verder gevolgd naar Henningsvær. Dit plaatsje noemen ze ook wel het Venetië van het noorden. We hebben er op een terrasje koffie genomen en een lekker zoet broodje. Er waren dar veel terrasjes en leuke winkeltjes waaronder een atelier waar keramiek werd gemaakt en glas geblazen. Leuk, maar erg duur allemaal, dus we waren weer echte Hollanders: kijken, kijken, niet kopen.
Daarna reden we verder naar Solvær om dat plaatsje te bekijken, maar daar was niets an, dus gewoon verder. De omgeving is nog steeds prachtig, hele stijle bergen en veel water. Wat zijn de Noorse fjorden toch indrukwekkend. Omdat het zulk lekker we is hadden we niet veel zin meer om ver te rijden en dus snel op zoek naar een camping. Om twee uur hadden we al weer een plekje aan het water in de zon en daar zit ik dit nu te schrijven.mheerlijk, beetje zonnen, beetje pootje baden, beetje lezen, lekker biertje, wat wil je nog meer? Oh ja ik heb tussendoor ook nog een wasje gedaan, was snel droog in de zon met en lekker windje. Ik ga nu kijken of er wifi is bij de receptie, dan kan ik de laatste twee dagen op de blog plaatsen.
Leuk dat iedereen het zo kan volgen en fijn dat jullie reageren, is leuk om te lezen.
Oddy is als het goed is nu in Turkije, ik heb vanmorgen nog ge-smst met Kirsten, Oddy reageerde natuurlijk weer niet. Ik hoop dat ze het daar naar hun zin hebben.
Heel veel groetjes aan iedereen die dit leest,
André en Hella.

1. Leo Hartman:
    30 juli 2013
    Even een reactie vanaf de Aronskelk. Hier heeft vandaag ook een weersverandering plaatsgevonden. Vanmorgen ging het nog wel. Buurvrouw Marjan kwam even gezellig buurten. In de middag naar de tennisbaan. Ben vanwege steeds weerkerende regen naar huis gegaan. Lekker nat geworden. Maar de berichten zijn niet veronrustend. Donderdag wordt het dertig graden en keert de zomer weer terug. Jullie boffen ook wel met het weer. Alleen vraag ik me af hoe de temperatuur boven de poolcirkel is. Wij hadden enkele jaren geleden vreselijk slecht weer. Regengordijnen waren het.
    Zijn er genoeg campings te vinden? Vanaf de foto's te zien is het er niet erg druk. Dat heeft dan ook wel weer zijn voordelen.
    Oddy is gisteren wezen eten. Het was erg gezellig. Ben benieuwd wat hij van Turkije vindt.
    Nou luitjes. Geniet er nog lekker van. Hier is alles OK.
    Liefs en een dikke kus ook van Tiny.
    LEO
  2. Hella:
    31 juli 2013
    Ha pap,
    De temperatuur is hier prima, meestal boven de 20 graden. En dat voor het poolgebied! Zelfs als het regent is het niet koud. Vandaag voor het eerst een lange broek aangehad, maar dat was omdat we de zee opgingen.
    Er zijn campings zat hier. In het ANWB boek staan er niet zo veel, maar langs de weg staat goed aangegeven als er een camping is. Plek is er meestal zat. Soms loopt het in de loop van de avond nog vol, maar vaak blijft het ook rustig. We hadden het er net nog over dat het voor het hoogseizoen wel erg rustig is. De hutten staan ook vaak leeg.
    Ik ga nu proberen wat foto's te plaatsen. Dikke kus, Hella