Vrijdag 26 juli, Van Hoverberg (Östersund) naar Vilhelmina

26 juli 2013 - Vilhelmina, Zweden

Vrijdag 26 juli, van Hoverberg (Östersund) naar Vihelmina

Na een lekker ontbijtje in de zon zijn we vertrokken naar een grot in de buurt van de camping. Het was weer een lekkere kneuterige bedoeling. Bij de ingang zat een mannetje die ons een kopietje gaf over de geschiedenis van de grot en nog wat informatie over de omgeving. Hij waarschuwde dat het wel koud was in de grot, maar 5 graden, dus wij weer een trui gehaald uit de camper. De man wees ons twee keer waar we naar toe moesten. Het was een hele klim, dat had ie niet gezegd. Ik op mijn sandaaltjes. Boven gekomen moesten we een aantal trappen af naar beneden, beetje eng vond ik. De grot bleek een enorme spleet tussen twee rotsen. Wij vonden het niet zo bijzonder, maar het was wel leuk om te zien. Toen we wegreden werden we vrolijk uitgezwaaid door het mannetje.

Nu op weg naar de elanden farm die de nederlandse mevrouw van de toeristen informatie ons had aanbevolen. De weg was snel gevonden en een bordje Moose Farm wees de weg. Geen Moose te zien daar, toch maar eens informeren. Bleek dat er per dag maar twee rondleidingen waren, één om 11 uur en één om 14 uur. Het was 12 uur, dus helaas pindakaas dan maar weer verder.

Eerste plaats die we tegenkwamen was Östersund, daar zijn we niet gestopt want erg druk, daar was dat festival. In Strömsund ff gestopt en door het plaatje gelopen, kale boel, alleen maar supermarkten, een paar kleding winkels en een paar café's. André vand het wel wat hebben. Hamburgertje gegeten en weer door naar Vilhelmina. Daar zou 4 km voor het plaatsje een camping zijn. Die was er niet meer of nooit geweest, geen idee, nergens te vinden, dus maar doorgereden naar Vilhelmina zelf en daar zitten we nu, weer aan een meertje dat zo glad als een spiegel is. Nu om 22.45 uur is het nog gewoon licht, geen wind, onweer is overgedreven, het is weer prachtig.
Morgen gaan we weer rustig verder, nog een klein stukje omhoog in Zweden en dan gaan we naar het westen, naar Noorwegen.

Ik hoop dat het nog lukt wat foto's te plaatsen, vanmiddag lukte het niet.
Heel veel liefs voor iedereen uit het hoge noorden, waar het heerlijk is!!!